Archief kaarslichtconcerten

Archief zomerconcerten

06 oktober 2019 Ein deutsches Requiem - Johannes Brahms Consortium Vocale o.l.v. Stephen Kavelaar Lauren Armishaw (sopraan), Matthew Baker (bas-bariton), Bert Mooiman & Hans Schellevis (Blüthner vleugel), Adriaan Feyaerts (Pauken) 22 oktober 2017 Requiem - Gabriel Fauré Consortium Vocale o.l.v. Stephen Kavelaar, Geerten van de Wetering (orgel), Lauren Armishaw (sopraan) en Matthew Baker (bas-bariton). 8 november 2014 Requiem - Maurice Duruflé (1902-1986) Service Sacré - Darius Milhaud (1892-1974) Naïades (uit de 24 Pièces de Fantaisie pour orgue) - Louis Vierne (1870-1937) Vocaal Ensemble Par Hasard o.l.v. Nico van der Meel Arjan Leistra, orgel - Annette Vermeulen, mezzo - Gilad Nezer, bariton - Maarten Bolsenbroek, cello 5 mei 2013 Aarnoud de Groen (in het kader van Wereldorgeldag 2013).

Archief specials

Archief kaarslichtconcerten

Serie 2022 Gerben Budding Daniel Roth Arjen Leistra Serie 2021 Francesca Ajossa Rien Donkersloot Bernard Winsemius Serie 2019 Ben van Oosten (Den Haag) Karol Mossakowski (Lille/Parijs) Olivier Penin (Parijs) Serie 2018 Ton Koopman (Amsterdam) Bert den Hertog (Den Haag) James O'Donnell (London) Serie 2017 Anna Karpenko (Moskou/Den Haag) Winfried Bönig (Keulen, Dom) Gijsbert Kok (co-titulair Abdijkerk) Serie 2016 Olivier Latry (Notre-Dame, Parijs) David Cassan (Parijs) Olivier Penin (Ste Clotilde, Parijs) Serie 2015 Aarnoud de Groen, orgel en Alice Gort- Switynk, zang en blokfluiten. Mozart. Bert van den Brink (Amsterdam) Let's swing! Aart Bergwerff (Den Haag) Bach Serie 2014 Lara Schaffner (Zwitserland) Herman van Vliet (Amersfoort) Dirk Out (Haarlem) Serie 2013 Vincent de Vries (Zuid-Korea) Toon Hagen (Zwolle) Olivier Penin (Ste Clotilde, Parijs) special: Aarnoud de Groen & Amanda Key Serie 2012 Bert Mooiman (Bach-concert) Dirk Out (in memoriam Egmond/Asma) Aart de Kort (Adventconcert) Serie 2011 Hayo Boerema Ben van Oosten Gijsbert Kok Serie 2010 Aarnoud de Groen Arjen Leistra Jaap Kroonenburg Serie 2009 Vincent de Vries Gerben Mourik Sander van Marion Serie 2008 Jaap Zwarrt Jan Hage Herman van Vliet Serie 2007 Dirk Out Vincent de Vries Peter Eilander Serie 2006 Geert Bierling Klas Jan Mulder Ben van Oosten Aart Bergwerff

zomerconcerten

Archief specials

06 oktober 2019 Ein deutsches Requiem - Johannes Brahms Consortium Vocale o.l.v. Stephen Kavelaar Lauren Armishaw (sopraan), Matthew Baker (bas-bariton), Bert Mooiman & Hans Schellevis (Blüthner vleugel), Adriaan Feyaerts (Pauken) 22 oktober 2017 Requiem - Gabriel Fauré Consortium Vocale o.l.v. Stephen Kavelaar, Geerten van de Wetering (orgel), Lauren Armishaw (sopraan) en Matthew Baker (bas-bariton). 8 november 2014 Requiem - Maurice Duruflé (1902-1986) Service Sacré - Darius Milhaud (1892-1974) Naïades - Louis Vierne (1870-1937) Vocaal Ensemble Par Hasard Arjan Leistra, orgel - Annette Vermeulen, mezzo - Gilad Nezer, bariton - Maarten Bolsenbroek, cello 5 mei 2013 Aarnoud de Groen (in het kader van Wereldorgeldag 2013). Mei 2017 HET WONDER VAN LOOSDUINEN In mei 2017 was de Abdijkerk het decor voor vier avondvoorstellingen waarin de 13de eeuwse Legende van Loosduinen tot leven wordt gebracht. Het theaterstuk verhaalt over gravin Margaretha van Henneberg met haar wonderbaarlijke bevalling van 365 kinderen en de stichting van het Binnenhof door de Graven van Holland. De grafelijke familie wordt omringd door de voedvrouw, adviseurs, dienaren en dorpelingen. Fictie en feiten passeren de revue met serieuze en komische dialogen alsmede zeven liedteksten. De muziek wordt ingevuld met middeleeuwse composities en orgelspel van Gijsbert Kok. Lichtprojecties op de flankerende wanden ensceneren het algehele schouwspel met wisselende kleurtonen. Als alles gespeeld en gezegd is eindigt de voorstelling met een meeslepend wiegelied, gevolgd door een gezellig samenzijn met de dranck ende cleyne spisen.